Tuesday, August 28, 2012

Nu vrei sa fii un erou?

Mi-ar placea sa fiu si eu. Repet laitmotivul dupa care ma coordonez in ultimele 8-9 luni, si anume ca educatia e singura sansa de reusita (in viata, ca natiune, ca popor, ca individ, ca specie). Am scris doua articole (AICI si AICI) unde identific unele probleme elementare (de fapt sunt prea evidente) cu care se confrunta educatia in Romania anului 2012. Am oferit si solutii in care chiar cred, realizabile rapid si ieftin. Recomand lecturarea lor.

Prin Blogal Initiative am aflat de campania PROFI„Fii EROUL scolii tale!” –powered by Vodafone. Se pare ca doua companii puternice investesc in acest domeniu, lucru pe care il salut. Personal am avut noroc, am folosit calculatorul atat in liceu cat si in scoala generala (daca nu ma insel am fost printre primele scoli generale care au facut un laborator de calculatoare, PC-uri, nu doar in scop "informatic"). Din pacate sunt mult prea multe institutii care au nevoie de dotari informatice. De fapt sunt scoli care au nevoie de dotarile de baza ale unei cladiri, cum ar fi grupuri sanitare, apa curenta si caldura, lumina, rechizite etc. Nu stiu care are nevoie mai mare, probabil exista date undeva despre situatiile scolilor din Romania. Sper ca asta este doar un inceput al initiativelor private de a intra puternic pe "piata" asta. 

Cumparatorii din magazinele Profi trebuie sa completeze pe o hartie cu scoala pe care vor sa o ajute. Lista cu scolile participante si toate detaliile se gasesc pe http://www.profitepremiaza.ro/ 

Asa ca daca inveti, daca predai, daca stii de un profesor care se zbate, daca ai pe cineva apropiat sau cunosti pe cineva care invata intr-o scoala ce ar avea neaparata nevoie de un ajutor din acest punct de vedere, te rog, scrie pe blog. Sau da-l mai departe. Cu un calculator poti face minuni.




Articolul l-am scris aseara, dar ma blocasem la poza pe care ar trebui sa o aleg. Azi am facut niste cautari si am gasit chiar pe site-ul scolii mele generale o poza cu laboratorul de fizica/informatica. Si ma bucur ca este modernizat. Sper ca in urmatorii ani in fiecare scoala sa existe cel putin o clasa asa.